Henkel vs. Henkel

schwarzkopf

Saptamana trecuta am fost la un eveniment organizat de Henkel pentru promovarea noii vopsele de par Palette 10 min. Color. Adica pui vopseaua si in 10 minute o poti da jos. Nu ma vopsesc asa ca punguta pe care am primit-o la sfarsit va fi utila cu siguranta prietenelor mele.

Henkel este mare. Big. Huge. Enooooooorm. Pe cat de mare este Henkel, pe atat de mica este lumea. Si mai ales lumea in care ma invart de cateva luni incoace. La primul eveniment, cel pe care aproape ca il pot numi “premiera” pentru mine, si anume mai mult o vizita de presa decat un simplu eveniment, m-am intalnit cu Bianca Alexandrescu, Brand PR Responsible. Bianca era pentru mine o boboaca acum cativa ani, cand ne luptam abitir sa pastram un nume din jurnalismul romanesc, cand nu stiam dedesubturi si scandaluri, cand mergeam zi de zi la scoala si cand invatam sa avem tupeu si faceam vox pop-uri prin Universitate.

Am revazut-o profi, la fel de draguta insa fara acel ceva pe care il aveam cu totii in scoala, acel ceva din priviri care mi-a disparut si mie si in general tuturor celor care au plecat pe drumul jurnalismului cu un anumit entuziasm.

Am tinut sa vorbesc despre Bianca. Pentru ca un eveniment inseamna resurse dar mai ales oameni.

Henkel a inceput o promovare destul de puternica pe mai multe planuri. Cu BTL inainte! Si la propriu si la figurat. Primul eveniment, vizita de presa de la Corbeanca, a fost o prezentare destul de amanuntita a Henkel in general si a noului produs Pur in special. Alaturi de alte jurnaliste am gatit, am spalat vase si am ras cu un bucatar italian, Antonio Passarelli.

Am luat aminte la “cum sa vorbesti in public” atunci cand prezentarea a fost tinuta de Tiberiu Mercurian, Marketing Manager.

Din cauza faptului ca scriu “din draft in draft” nu ma pot concentra si detaliile de moment nu revin. Una dintre ideile de baza este ca Schwarzkopf a reusit sa le scoata pe ziariste din casa imbracate decent, aproape frumos la unison, la hotel Radisson. Nu stiu cata cultura romaneasca este in evenimentele organizate de Henkel, prea putina zic eu, si zic din pacate.

Pentru ca iată, criză, fugiti, fugiti, dati afara PR-ul, sa plece Marketingul, la ce avem nevoie de comunicare? Ei bine, Romania nu stie, dar in curand va trebui sa invete daca vrea sa faca treaba buna (si nu stiu de ce, dar simt un idealism scarbos in gandurile mele).

Si la mai mare!
Cu drag,

Advertisements

7 Comments

Filed under Bucuresti, Calea Victoriei, Eveniment, Fashion in Bucharest

7 responses to “Henkel vs. Henkel

  1. Numai firmele de doi lei reduc bugetele de marketing cand acum e momentul cel mai important sa iesi in fata. Dar cum mai sunt si oameni “priceputi” pe lume o sa mai vezi idei de genul asta…

  2. hihi..

    Eu fac CRM si PR…si intr-adevar nu sunt joburi ..asta cred ca a fost primul domeniu in care s-au redus posturile :))

  3. @UltimulLoc: cred ca vine din cultura organizationala si “priceperea” e cam furata de prin tari straineze. Greu pe prafurile astea sa convingi managementul 100% romanesc de faptul ca are nevoie de acesti oameni.

    @hihi: Welcome to the jungle!

  4. Depinde de afacere. 90% din afacerile din Romania nu au nevoie de PR fiindca afacerile se fac pe baza de cunostinte pile, relatii. In foarte putine domenii putem vorbi de piata libera, concurentiala pe care PR-ul ar face diferenta si in niciun caz nu in domenii in care se invart multi EEE. Piata concurentiala functioneaza numai in domenii pitice in care marii smecheri nu au niciun interes sa se bage.

  5. Cu toate pilele, un PR bun iti ofera imagine, deci prestigiu, deci noi potentiali clienti, sau schimbarea de opinie in mai buna a celor deja obtinuti prin relatii, cunostinte, etc.

    Cred ca spui prea mult cand spui 90% din afacerile din Romania… Sau aici includem IMM-urile si multinationalele in aceeasi oala?

  6. Pentru multi intreprinzatori mici si mijlocii, PR-ul este inca un moft pe care si-l permit doar cei care n-au ce face cu banii.
    Majoritatea companiilor se afla in acest moment intr-o stare de „ne-comunicare activa”, ceea ce creeaza de multe ori o perceptie gresita despre ce fac ele bun sau rau. Comunici ceva chiar si atunci cand nu faci nimic. Cand primesti un e-mail si nu raspunzi, ii comunici expeditorului ca nu prea te intereseaza ce ti-a scris, corect ?!?
    Foarte multe firme de pe piata inca nu au un site de prezentare, o adresa de e-mail, iar afacerile se fac prin cunostinte, pile si recomandari. Suntem obisnuiti sa apelam la consultanta specializata numai in situatii de criza, pe care le rezolvam prin panaceul publicitate, care e de fapt un surogat costisitor si, de cele mai multe ori, ineficient, cand ar fi mult mai ieftina o comunicare planificata, permanenta si onesta. Sunt prea putine firme mici si mijlocii care se maturizeaza si renunta la mentalitatea „merge si asa”, businessul adevarat cere o comunicare coerenta. Defapt orice companie are nevoie de o comunicare coerenta si eficienta cu clientul final, cu partenerii de afaceri, practic cu orice public cu care interactioneaza. Daca vorbim despre indicii privind „nevoia urgenta de PR” – de cele mai multe ori ne referim la o situatie de criza, iar PR-ul este privit ca „un bisturiu”, si nu ca un mod sanatos si constant de a comunica pentru a-ti dezvolta afacerea.
    Din pacate NU SUNTEM EDUCATI SA ABORDAM IMPORTANTA PR-ului !
    Inca nu ne dam seama ca trebuie sa stii clar ce ai de spus ca sa convingi un partener de afaceri sa-ti cumpere un echipament sofisticat, care costa 200.000 de euro

    PS: apropo de cele 90%, ma refeream strict asupra IMM-urilor cu capital autohton, excluzand multinationalele.

  7. Sunt de acord 100% cu ceea ce ai scris insa simt nevoia de a face o precizare.

    Ai spus la un moment dat “Suntem obisnuiti sa apelam la consultanta specializata numai in situatii de criza, pe care le rezolvam prin panaceul publicitate, care e de fapt un surogat costisitor si, de cele mai multe ori, ineficient”

    Cuvantul “publicitate” e cu du-te-vino. Publicity inseamna de fapt publicitate fara plata, asadar publicity este ceea ce face PR-ul. Noi nu aveam un cuvant exact pentru a traduce “publicity”.

    Avem in schimb doua cuvinte aproape identice: publicitate si reclama. Ma feresc sa folosesc cuvantul publicitate pentru ca este interpretabil.

    Spui ca publicitatea (reclama platita) este ineficienta. Da, de multe ori poate fi ineficienta, iar cand acest lucru se intampla este strict vina marketing-ului, care nu stie sa comunice cu departamentele de PR, sau care le considera un mizilic ori o parte integrata a marketing-ului.

    PR-ul incepe iar marketing-ul trebuie sa dezvolte ceea ce face initial departamentul de PR. De multe ori se trece peste etapa de PR pentru ca, nu-i asa, PR-ul este… o inventie (?)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s