Cartea care nu m-a trecut prin facultate

relatiile-eficiente-cu-mass-media

Aseara am terminat de citit o carte absolut GENIALA. Cand pun mana pe o carte buna e sarbatoare. Am mancat primul capitol pe nerasuflate. Imi venea sa o pup pe Alison Theaker. Daca citeam in ’98 cartea, atunci cand au fost facute studiile despre media de toate felurile, probabil ca as fi zis “mda…”. Si la data aceea oricum nu cred ca as fi inteles nimic. Citind-o acum, mi-am dat seama ca tot ce a zis femeia asta mult prea desteapta s-a adeverit. Cuvant cu cuvant.

Am luat cartea “Relatiile eficiente cu mass media” de la Libraria Eminescu, librarie unde gasesti carti extrem de misto si unde am lasat si ultimii bani pe “Eticheta si Protocol” de Mariana Mion Pop. Cea din urma costa 40 lei si abia astept sa am timp s-o rasfoiesc. “Relatiile eficiente cu mass media” a costat 17,51 lei, prea putin (dar totusi spre fericirea mea) pentru o carte atat de buna.

Nu-mi vine sa cred ca am trecut prin Facultatea de Jurnalism si ca aceasta carte nu mi-a trecut prin mana decat sub forma de fragmente de prin manuale. Cineva n-avea interes sa ne-o recomande. Probabil pentru ca nu este de la editura Xulete cu care lucreaza profesorii…

Desi am mai gasit fragmente din Relatiile eficiente, cartea merita citita integral. Fara mii de carti la bibliografie, o lucrare scrisa de 3 britanici (cred) – Alison Theaker, Michael Bland, David Wragg, curat, frumos, cu niste anticipari istorice incredibile. Usor de citit si inteles, oricine vrea sa invete sau sa-si consolideze cunostinte despre jurnalism in primul rand si PR in al doilea, o va citi cu placere.

Traducerea lui Nicu Pana este de exceptie. Notele si prefata sunt excelente. Mi-ar placea sa vad o reeditare actualizata insa si mai tare mi-ar placea sa o aud pe Alison Theaker vorbind.

Si pentru ca am adus vorba de traducatori, am incercat si “Modele ale Comunicarii” de Denis McQuail si Sven Windhal, tradusa de Paul Dobrescu. Sunt convinsa 100% ca aceasta carte este net mai usor de citit in engleza. Traducerea este incredibil de greoaie, pana intr-acolo incat folosirea cuvantului “comunicare” mi se pare la misto. Cu parere de rau, o carte buna devenita aproape neinteligibila, la modul ca mi-am pierdut concentrarea si am ajuns sa citesc aceeasi fraza de cate patru ori pentru ca mintea imi zbura departe. Am ajuns pe la pagina 70 si am renuntat cu parere de rau.

Asadar, lectura de week-end sau de metrou: “Relatiile eficiente cu mass media”. Frumos!

Cu drag,

4 Comments

Filed under Bucuresti, Dependenta media, Romania de azi, Romania de ieri

4 responses to “Cartea care nu m-a trecut prin facultate

  1. Paul Dobrescu fiind rectorul de la Ogilvy de la SNSPA si predand Mass Media si Societatea, extrem de alambicat si de pretentios, ca de! suntem intelectuali, avem pretentii!

  2. Predai alambicat atunci cand ai de-a face cu experti care te inteleg perfect, nu cu studenti care vor deveni (unii dintre ei) intelectuali.

    Iar cand vine vorba de o carte de capatai a COMUNICARII, trebuie sa te invete sa comunici sau sa intelegi acest proces. Mi-ar placea totusi sa asist la un curs al domnului Dobrescu la un moment dat…

    Poate-mi pui o pila la SNSPA 🙂

  3. hmmm… sa ma simt? sa nu ma simt?
    oliv, nu v-am recomandat cartea aia nu din motive de politici, ci pentru ca n-am stiut de ea. si daca stau bine sa ma gindesc, nu v-am recomandat nici o carte, de data asta, din motive de memorie.

  4. subtilitatea nu-ti era adresata tie, care n-ai publicat, ci unui profesor drag (atat mie cat si tie) de care m-am bucurat prea putin timp.

    si acel profesor stie cu siguranta de existenta acestei carti.

Leave a Reply

