Lansare “Fantoma din Moara”

moara

Tineam de ceva vreme sa vorbesc despre o lansare de carte la care am fost acum cateva luni. La momentul respectiv am fost placut surprinsa sa gasesc o invitatie pe mail de la Doina Rusti, fosta mea profesoara din facultate.

Nu prea mai stiam nimic de profa care ma tinea cu gura cascata (la propriu) ore-ntregi in bancile scolii care m-a invatat ca nu vreau sa fiu jurnalist.

Am ajuns la Carturesti cu un sfert de ora inainte de inceperea evenimentului, m-am asezat cumintica si singurica pe un scunel de lemn, fara sa o deranjez pe scriitoarea inconjurata de oameni, facandu-i doar timid cu mana.

Lansarea a inceput la ora stabilita. Desi credeam ca doamna Rusti nu ma observase, m-a numit sa vorbesc despre… comunism. Eu, cea care la 24 de ani este inca fascinata de cei aproape 6 ani petrecuti in regimul hulit, cea care la 24 de ani este inca curioasa si inca vrea ca lumea sa vorbesca despre comunism, despre ce a fost, cea care sta lipita de canapea atunci cand vede un documentar, cea care nu poate lasa din mana o carte buna tot despre el, despre acest personaj romano-ruso-totalitar, comunismul.

Am luat cartea cu autograf de care sunt foarte mandra si am terminat-o grabita, sa vad ce se mai intampla, am sorbit personajul principal si am incercat mereu sa o vad pe Doina Rusti copil, adolescenta, i-am recunoscut stilul bine definit cu expresiile originale si pertinente si am indesit semne de carte printre pagini, fiecare semn reprezentand o intrebare.

fant-din-moara

Ca de fiecare data cand am in mana o carte buna am tras de timp la ultimele pagini, nu voiam sa termin si tot ca de fiecare data, am ramas oarecum trista la final. De ce? Pentru ca tocmai terminam o carte buna si mai voiam.

Dorinta imi este implinita pentru ca in martie Doina Rusti va prezenta “Lizoanca la 11 ani“, un roman pe care abia astept sa-l citesc si care sunt sigura ca ma va tine iarasi captivata, ca nu ma va lasa sa vreau sa-l termin.

2 Comments

Filed under Bucuresti, Eveniment

2 responses to “Lansare “Fantoma din Moara”

  1. Madam Ruşti este singura profesoară pe care am avut-o în cei patru ani de liceu, care a reuşit să ne ţină la ore cu urechile şi gura căscată de uimire şi încântare.

    Îmi pare rău că nu mai predă şi-mi pare bine că scrie

  2. Inca mai preda, nu cred ca la Neculce, insa la Facultatea de Cinematografie cu siguranta.

Leave a Reply

