Lenea Deliei

Acest text apare in jurnalul meu pentru ca Delia, prietena mea, este un om lenes. Am ras in hohote citind textul de mai jos si i-am propus sa-si deschida un blog. Inevitabil, raspunsul a fost… “mi-e lene”. Scrierea nu este modificata deloc. Va invit sa va bucurati scurt dar cuprinzator deeeeeeeeeeeeeeeeee Deliaaaaaaaa!

“Lenea

Lenea este un subiect tare delicat ptr mine, ptr romani in mod special si ptr toti oamenii in general. Lenea este motorul universului zic unii si intr-o prima faza tind sa fiu de accord. De ce doar intr-o prima faza?… ptr ca desi telecomanda s-a inventat ptr ca oamenilor li s-a facut la un moment dat lene sa se mai ridice de pe canapea sa apese pe buton, ptr asta a trebuit sa existe la un moment dat un om cu mai multa tragere de inima, chef de viata si placere (mai mult sau mai putin) de a munci. Putem considera acest om foarte harnic sau poate, dimpotriva mai lenes decat toti ptr ca urmand zicala pur romaneasca “lenesul mai mult alearga si zgarcitul mai mult pagubeste”, a preferat sa munceasca o data si bine, ptr a putea sta in tihna la televizor.

In Romania mottoul principal al populatiei este “mi-e lene”. De ce nu arunci hartia la cos? – mi-e lene! De ce parchezi in locuri interzise sau destinate persoanelor cu handicap? – mi-e lene! (…) cred ca singurele persoane din tara carora nu le e lene sunt politicienii si aia sunt prea preocupati sa fure. Avem de toate: drumuri proaste, hoti, mizerie, coruptie, blocaje in traffic, oameni saraci, sate fara lumina sau construite anapoda pe maluri neconsolidate, blocuri construite prost si cate si mai cate si de ce…?!? Ptr ca i-a fost lene cuiva la un moment dat. Toata lumea pare sa alerge in orase, mai ales in cele mari, “sa faca bani”, de ce oare? Ptr ca le este lene! Sunt genul de oameni ca cel care a inventat telecomanda, prefera sa se agite un pic acum ca sa poata sta mai tarziu degeaba. Si evident tot de lene calca toate regulile scrise si de bun simt in picioare, ptr ca cu cat se agita mai putin cu atat mai bine. De ce sa mearga 20 de m pana la restaurant cand pot foarte bine sa parcheze pe trecerea de pietoni(spre exemplu), evident din fata restaurantului, si sa-I lase pe pietoni (oamenii care n-au de ales si tre sa-si infrunte lenea zilnic pe jos) sa se buluceasca pe langa masina.

Pentru unii eu sunt definitia omului lenes. In general stau, uneori mi-e lene sa fac chiar si lucrurile care imi fac placere, nu lucrez, de obicei mi-e lene sa ma duc la scoala dar, cu toate astea refuz sa fiu nesimtita cu altii de lenea mea. Am facut cunostinta cu lenea de cand aveam vreo 4-5 ani si m-a dat mama la o gradinita unde trebuia sa fac teme acasa, dar am imbratisat-o cu adevarat abia la scoala. Lenea mi-a fost prietena fidela: a fost alaturi de mine cand faceam sport si alergam mai incet ca sa fac un tur in minus fata de ceilalti, cand chiuleam de la ore ptr ca imi era lene sa-mi fac temele sau mai tarziu cand imi era lene si sa ma mai trezesc sa ma duc la primele ore la scoala. In facultate lenea m-a facut sa descopar ca pur si simplu pot sta acasa cu saptamanile; cu serviciul a fost ceva mai complicat la inceput pana am invatat sa inventez o mie de scuze ca sa scap de sarcini…ptr ca mi-era lene. Mereu am fost adepta zicalei “nu lasa pe maine ce poti face azi, lasa pe poimaine”. Prefer sa lucrez mult sub presiune decat sa fac fiecare lucru lejer, dar sa stau mai putin. Asta poate crea frustrari deoarece eu sunt o lenesa perfectionista…. Dar am invatat sa traiesc cu ele. Lenea in aceste cazuri, necesita totusi o inteligenta aparte. Nu oricine isi permite sa fie lenes si nu poti permite oricui sa vada cat esti de lenes( cum ar fi sa-I zici sefului: n-am chef, mi-e lene!). Trebuie sa simulezi constant efortul.

Am observat pe parcursul anilor ca lenea e molipsitoare. Am luat-o si am dat-o celor apropiati. Am avut si eu momente de ratacire cand am vrut sa lucrez, sa creez, sa fac ceva…orice, dar intotdeauna un prieten apropiat m-a oprit la timp cum si eu la randul meu i-am oprit pe altii rugandu-I doar sa mai stea un pic, cu mine…pana le trece cheful.

Si iata cum am descoperit ca lenea e mult mai frumoasa in doi
Lenea nu are preferinte sexuale, nu se orienteaza după culoare sau varsta … nu ii pasa daca esti frumos, urat sarac, bogat. Lenea e cel mai politicaly correct lucru in afara de moarte si de aceea o imbratisez fara sentimente de vina in fiecare zi ptr ca stiu ca va veni o zi cand si celor care ma critica le va fi lene.”

1 Comment

Filed under Bucuresti

One response to “Lenea Deliei

  1. Pingback: Program de duminica « Papusa Ruseasca

Leave a Reply

