Barbatii din Romania / viitorii barbati

basarab
Foto

De ceva vreme incoace fac o mini-revolta si incerc sa merg pe jos si cu metroul cat mai mult, evitand masina care ma oboseste, im provoaca draci si stari de umflare a venelor pe gat. Si cum merg eu asa pe jos agale in fiecare zi, observ diverse lucruri interesante.

Astazi eram prin zona Basarab si vad ceva ce nu mi-a fost dat sa vad pana acum. Dar ca sa va mai tin in suspans, trebuie sa delimitez foarte bine aceasta zona a Bucurestiului. Basarab este un fel de tampon intre Gara de Nord si Titulescu – Banu Manta. Un tampon intre saracie, aurolaci, muncitori care apuca fetele de fund pe strada si cealalta parte, nici ea prea bogata, dar per ansamblu cu mult mai mult bun simt (o zona cu bun simt? merge…).

Aceasta zona nu este un cartier sau o strada, este o fasie, este statia de metrou Basarab. Daca sunt pe partea Titulescu, dar inca nu Grivita, animalele inca par oameni. In momentul in care au trecut pasajul lung de vreo 30 de metri si au ajuns in zona Gara Basarab, varcolacii ies la iveala.

Sunt cuminti pana cand trec de pasaj apoi incepe distractia: papuse, ce ti-as face, ce te-as lua, manca-ti-as (evident ca daca vor trebui sa scrie vreodata aceste exclamatii dragute nu vor avea nici macar idee ca exista ceva numit cratima, dar asta este o alta mancare de peste ce nu-si are locul aici).

Buuuuun… N-ar fi nicio problema sa auzi diverse lucruri, desi te apuca durerea de cap indiferent daca-ti sunt adresate tie sau unei alte femei la fel de putin norocoasa. Problema e ca din cand in cand mai pun si mana aceste animale puturoase pe cate vreo fetiscana cu blugi pana (trebuia sa iasa un contrast) sau pe vreo femeie in toata firea cu fusta mai sus de genunchi. Sau… pe orice are “cur si tate”, ca sa ma exprim in termeni cunoscuti si de “dumnealor”.

Am trecut si peste acest of sau “off”, acum sa revenim la povestioara inceputa mult mai sus. Ei bine eram in mijlocul zilei – sa fi fost vreo 2:30 – in aceasta zona-tampon numita Basarab, in partea “rea”, adica trecusem pasajul spre IDM, spre Gara.

Intr-o curte 2 barbati in toata firea, un tanar de vreo 25 de ani si un copil, un baietel de maxim 4 ani. Nimic ciudat pana aici, liniste, soare afara, zi frumoasa de noiembrie numai ca… unul dintre cei doi barbati ii aprindea baietelului de PATRU, PATRU, PATRU, PATRU, PATRU ANI o tigara.

Si acum, ca si atunci, cu greu ma abtin sa nu injur. Nu sunt genul de persoana care sa se bage (si nu “care sa ma bag”, aviz vedetelor si analfabetilor de la televizor) in treaba cuiva. Trec mai departe si incerc sa nu raman afectata de diverse porcarii. Cu toate astea, astazi am ramas inmarmurita. Mai intai mi s-a parut ca nu vedeam bine. Imi dau ochelarii de soare jos (da, incercam eu sa fiu “fashionable” in Basarab), ma uit si vad cum copilul isi aprinde tigara de la bricheta domnului binevoitor care se aplecase sa tina paravan cu mana vantului, nu care cumva sa se stinga tigara copilului.

Intreb absolut impietrita “ce faceti, ii aprindeti copilului o tigara?” Tanarul dragut ce-i insotea pe javrele imputite domni, si el la randul sau o javra imputita un domn, imi raspunde surazand (in timp ce-i iesea dintre dinti “branzica” alba de nespalat) ca “fumeaza de mic”.

Sincera sa fiu, m-am vazut neputincioasa. Am plecat punandu-mi tacticos ochelarii de soare la ochi, dand din cap si in acelasi timp fiind data peste cap. M-am gandit cu telefonul in mana la cine sa sun. Politia… mi-ar fi ras in fata. Protectia Copilului… cand ar fi ajuns si cum as fi demonstrat ca asa a fost? Ce e de facut, ca o iau razna cu lumea asta mizera din orasul asta drogat!!!

6 Comments

Filed under Basarab, Bucuresti, La plimbare, Metrou

6 responses to “Barbatii din Romania / viitorii barbati

  1. Eu

    Viitorii barbati???? Incerci sa jignesti pe toata lumea cu frustrarile tale cotidiene??? Nu cumva tu ai ceva cu barbatii in general….pt ca daca ai atunci obiectivitatea ta de jurnalista se duce pe “apa sambetei”. Nu sunt de acord cu faptul ca ii dateau copilului sa fumeze (ignoranta este tipica celor fara educatie) dar nu sunt nici de acord cu faptul ca cine sta pe la gara de nord este un aurolac iar la banu manta sunt oameni deosebiti. In toate orasele lumii asa este prin jurul garilor, cred ca stii asta…criminalitatea este mai mare…iti recomand ca data viitoare sa iei metroul pana la Victoriei si de acolo sa mergi pe jos….este mai sigur

  2. Acel copil este viitorul barbat al Romaniei iar barbatii care-i dadeau sa fumeze sunt… chiar daca imi place sau nu, barbati ai Romaniei. Asa ii instruim, asa ii avem. Si da, sunt frustrata cand vine vorba de o intamplare ca cea pe care am vazut-o.

    Nu iau metroul pana la Victoriei pentru ca stau la Basarab, deci zona “Garii” este zona mea, asa ca… aurolaca (tu ai folosit acest cuvant), sunt si eu. Iar daca tu nu ai de criticat nimic cu privire la cartiereul tau (indiferent de orasul in care stai), inseamna ca esti o fericita (dupa scriere cred ca esti femeie, dar asta conteaza mai putin).

    Obiectiva nu vreau sa fiu, aici sunt eu. Ca am terminat Jurnalismul nu inseamna ca practic aceasta meserie, cu atat mai putin la mine in jurnal.

    Multumesc pentru rabdarea de a citi si sincera sa fiu… imi pare rau ca gasesc cu totul alte raspunsuri decat cele pe care le cautam (la cine sa apelez?, de exemplu).

  3. Eu

    Unu – tu ai folosit cuvantul aurolac:)
    “Un tampon intre saracie, aurolaci, muncitori care apuca fetele de fund pe strada si cealalta parte, nici ea prea bogata, dar per ansamblu cu mult mai mult bun simt (o zona cu bun simt? merge…)”.
    Doi – Sunt barbat
    Trei – Stau intr-o zona apropiata tie (stirbei voda), deci suntem “aurolaci”
    Patru – Si ultimul, daca as fi avut idee la cine sa suni,in legatura cu copilul, ti-as fi spus din prima, tot ce putem face este sa ne educam copii nostri intr-un mediu normal si sanatos….si mai este o chestie optimista….copiii care nu au avut o copilarie fericita vor compensa prin a avea grija de copiii lor, am ex pe tatal meu.
    Oricum…felicitari pt bloguri

  4. Imediat ce ti-am dat raspunsul m-am gandit ca si eu am folosit cuvantul, doar ca intr-un alt context, cel real: copiii aurolaci care au zone clar delimitate in perimetrul Capitalei.

    M-am lovit de cuvantul “aurolac” de foarte multe ori, pentru ca am avut norocul sa cunosc persoane care nu vizitasera Romania – diferite nationalitati – dar stiau de “kids sniffing glue” (voi explica la timpul potrivit de ce spun “noroc”). Chiar imi pare bine ca am ajuns sa ne “incontram” oarecum, incluzand acest termen, si la un moment dat voi vorbi mai pe larg si despre el.

    Ideea e ca unii copii (altii decat tu sau eu sau cine are norocul sa poata citi ceva pe internet, sau chiar citi in general), copii ca cel pe care l-am vazut, nu stiu daca vor ajunge undeva. Si daca totusi viata ii va ajuta (pentru ca noi nu o facem), vor fi prea putini proportional cu numarul celor care traiesc in mizerie. Si ei, SI ei fac parte din barbatii Romaniei, pentru ca discutia plecase in principiu de la titlu.

    Te astept la urmatoarea discutie despre gari sa “mirosim niste lipici” impreuna! 😉

    Cu drag,

    Eu (la feminin)

  5. Imi place cum scrii 🙂 dar oribila poveste 😦
    Nu-mi vine sa cred dar aici mai bine las cuvantul folosit de tine sa defineasca acele persoane execrabile: animale. Desi gandindu-ma mai bine cred ca jignesc animalele.

  6. Am recitit ceea ce am scris mai sus acum mai bine de un an si am ramas cu acelasi gust amar si cu aceleasi intrebari…

Leave a Reply

